zondag 16 september 2012

CAPTAINS BLOG 16.09.12


Afgelopen nacht ben ik getroffen door een zeer hevige hoofdpijn. Ik denk dat het constante hakgeluid van de dames van Campo de oorzaak is geweest. Vannacht heb ik dan ook even de werkzaamheden stop gelegd. We zitten inmiddels op 6 meter en nog een beetje diepte. Maar met 18 meter in doorsnede heb ik niks te klagen. Wel moeten we even uitkijken met de fundatie van het huis. Terwijl ik radeloos met kloppende hersenen opzoek was naar Paracetamol brak de waskeuken van het huis. Door de klap leek mijn hoofd bijna ook af te breken. Ik viel haast flauw. Gelukkig wist ik mezelf rustig te laten zakken naar de vloer. Met mijn laatste krachten heb ik mij naar de keuken weten te slepen waar ik vlak voordat ik buiten bewust zijn zou zijn geraakt de koelkast kon bereiken. Met onmetelijke wilskracht en puur op karakter kon ik de pan met spaghetti van gisteren, 2 paprika’s, een fles cola en een paar inlegplankjes uit de koelkast halen om mijzelf er vervolgens in te kunnen slepen. 2 uur later ben ik door agent tequila daar aangetroffen. Gelukkig had zij nog 2 paracetamols in haar handtas. Na nog wat bezweet en radeloos rond te hebben gelopen sloegen de pijnstillers eindelijk aan en ben ik toch nog in slaap gevallen. Vanmorgen vroeg werd ik wakker door het gevloek van agent Bruno die was uitgegleden over een rotte paprika. Mijn hoofdpijn was verdwenen maar mijn nek zat nog helemaal vast. Terwijl ik stond te wachten tot mijn koffie klaar was bewoog ik mijn hoofd met een gezicht alsof ik net 2 citroenen ophad van voor naar achter en van links naar rechts. Een stel duiven achter het keukenraam zagen dat maar zeiden er niks van. Het gepruttel van het espressoapparaatje klonk als engelengezang. Deze koffie zou mijn dag helemaal goed gaan maken. Blij als een kind liep ik met mijn koffie door het huis om hem rustig op de porch op te gaan drinken. Daar werd ik wederom geconfronteerd met de gebeurtenissen van afgelopen nacht. Ik stond te kijken naar een groot gapend gat in de tuin door een gat in de muur waar gisteren nog de waskeuken had gezeten. Met wat droge palmtakken, kippengaas en mijn sjoelbak heb ik het gat gedicht terwijl ik mijn koffie opdronk. Daarna ik heb ik een paard van de buren gejat. Snel heb ik hem in de bak van mijn pickup gezet en op de parkeerplaats bij het Waaigat geruild met een zwerver voor een wasbeurt van de Nissan. Toen ik weer thuiskwam stond er een ninja te doen alsof ik hem niet zag achter een palmboom. Net toen ik mijn pas gepoetste reservewiel van de achterbank naar zijn maag wilde slingeren kwam hij tevoorschijn en vroeg of ik een goede chinees in de buurt wist. Nu ik dit schrijf vraag ik mezelf hardop af of dat wel de enige reden was waarom die in mijn tuin achter een palmboom stond… Maar goed je moet niet overal iets achter zoeken. Voor nu ga ik even mijn geest en lichaam rust gunnen om morgen met volle concentratie mijn missie voort te zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten