vrijdag 12 oktober 2012

CAPTAINS BLOG 12.10.2012


Vrijdag 12 oktober 2012,
Er is inmiddels (wederom) enige tijd verstreken sinds mijn laatste berichtgeving. Ik had me voorgenomen om iedere week een rapportje te sturen over de ontwikkelingen hier. Echter afgelopen weekend is mijn geliefde vrouw gearriveerd op het eiland. Vandaar dat ik druk bezig ben geweest met rondleidingen langs de diverse projecten. Marijn is benoemd tot hoofd inrichting van het nieuwe hoofdkwartier op de plek van de voormalige Christoffelberg. Elke ochtend zijn we stad en eiland afgereisd om langs diverse winkels te rijden voor de inrichting. Winkels met obscure namen zoals  Welcomeshop, Niceshop en Kom-opshop. De grote ontvangsthal is inmiddels ingericht volledig in verguld Chinees porselein. De balie is een accumulatie van perfect gestapelde kattenbeeldspaarpotjes waarvan de onderkanten met hun doorzichtige rubberen sluitdopjes een strak waterpas tafelblad vormen. In deze bovenste (op de kop staande) vergulde porseleinen kattenspaarpotten zijn ledlampen verwerkt die op 7 verschillende programmas van kleur kunnen verwisselen. Vooral ’s avonds levert dit een spectaculair beeld op. In de wachthoek staan 16 porseleinen bankstellen, oplopend van strakke eenvoud tot exorbitante Barok. Eergisteren hebben we de keramiekwerkplaats van de Welcomeshop opdracht gegeven om voor de wachtruimte 40 I-macs te kleien. Momenteel typ ik op het prototype dit verslag. Het geluid bij het intoetsen van de opeenvolgende letters klinkt als een kerkorgel van koraal in de sint Pieter terwijl een engel klaarkomt. Enfin. Daar is dus Marijn hoofdzakelijk mee bezig. Even terug naar mijn undercover missie. Mijn dekmantel als tuinman is als rijpe kersen uiteengespat. Ik ben tijdens het oefenen van het kerstboomsnoeien uit palmen enorm door de mand gevallen. Ik kreeg het gewoon niet voor elkaar. Vandaar dat ik een lulverhaal heb opgehangen dat ik een verleden heb als kunstenaar. En dat ik mijn creativiteit niet kon beheersen. De directeur van het Avila Beach hotel heeft mij nu gevraagd om voor het einde van het jaar een kunstig zandkasteel te realiseren op het strand. Dit is geluk bij een ongeluk omdat ik ook gevraagd ben om een workshop te geven voor het kabinet.
Verder is er een kleine complicatie met de tunnel. De collega’s die in Venezuela zijn begonnen om ons tegenmoet te graven hebben met explosieven een kleine vulkanische uitbarsting getriggerd waardoor we nu een nieuw eilandje van 5km doorsnede hebben 120 km vanaf hier. Ik heb dan ook snel een bootje met landschapsschilders ernaar toe gestuurd om het hele eiland te beschilderen als zee ter camouflage. We zijn nog opzoek naar een goede functie voor het eiland, maar het gaat vast goed van pas komen. Er zijn ook al ideeën voor na de missie om er een klein overdekt skiresort van te maken. We hopen dat onze tunnel volgende week aansluiting kan maken op het eilandje zodat de invasie een stukje dichterbij komt.

Tot zover.
Captain Erikson




Geen opmerkingen:

Een reactie posten